Sociální pracovnice spolu s vedoucí soc.-zdrav. úseku provádějí (v rámci možností) sociální šetření u žadatelů. Při sociálním šetření je veden rozhovor se zájemcem/žadatelem, jsou zjišťovány jeho představy, přání a očekávání. Žadateli jsou podány základní informace o úhradách za pobyt, aktivitách v Domově, jsou zodpovězeny jeho otázky, apod. Zápis ze soc. šetření je uveden v příslušném sešitě, který je uložen u sociální pracovnice. Žádost je evidována v příslušné kartotéce u sociální pracovnice a zároveň je vedena elektronicky v PC programu, kde se zaznamenává stupeň zpracování žádosti.
Žádost je zařazována do evidence dle data jejího doručení.
Pokud není žádost kompletní (chybí údaje potřebné pro zpracování žádosti), je žadatel, popř. jeho rodina, vyzván k nápravě či doplnění chybějících informací.
Pokud je zjištěna kontraindikace žadatele, nesplnění okruhu osob nebo Domov neposkytuje službu, o kterou zájemce žádá či jde o jiné skutečnosti rozhodující pro zařazení žádosti do evidence, je žadateli (popř. jeho opatrovníkovi) písemně sdělen důvod odmítnutí žádosti – tedy její nezařazení do evidence žadatelů. Zároveň je mu nabídnuto základní poradenství v oblasti sociálních služeb.
Žadatel či jeho rodina se mohou průběžně dotazovat na stupeň zpracování žádosti, v případě volného vhodného místa je žadatel (popř. jeho rodina či zdrav. zařízení) telefonicky vyrozuměn. O výběru pokoje či lůžka se rozhoduje v týmu (sociální pracovnice, zdrav. personál) – přihlíží se k přání a zdrav. stavu žadatele.
Odkaz na databázi volných míst poskytovatelů sociálních služeb na stránkách MPSV: